Portugalia, dragoste la prima vedere

Portugalia este combinatia perfecta de plaje cu nisip fin, orase frumoase din punct de vedere arhitectural, coaste superbe si o vreme incredibil de buna. La toate acestea adaugam o mancare excelenta, vinuri bune si preturi rezonabile. Iata ingredientele care fac din aceasta tara un loc perfect pentru vacanta.

Aveam la dispozitie noua zile pe care sa le alocam acestei vacante asa ca am decis sa vizitam mai multe locuri, deplasarea intre ele facand-o cu masina. In Portugalia exista autostrazi foarte bune, doar soferii sunt ceva mai imprevizibili. Un lucru de care trebuie sa tii cont in alcatuirea bugetului vacantei este ca autostrazile din Portugalia sunt scumpe.

Dupa ce am creionat pe zile traseul pe care sa-l urmam in Portugalia, luand in calcul si ofertele de cazare gasite, am decis sa ne cazam in Fatima (la acest hotel), iar de acolo sa plecam zilnic catre una, doua destinatii.

Prima vizita pe care am facut-o in dupa-amiaza in care am ajuns in Fatima a fost la Sanctuar. Acolo exista o parcare imensa unde am vazut masini si autocare venite din toata lumea. De aici, in cativa pasi ajungi la locul sfant.

Nu o sa descriu in cuvinte ansamblul, pentru ca locul aparitiilor Fecioarei Maria este pentru mine traire si simtire, nu ceva vizual.

La un moment dat incepuse sa se intunece, iar noi primeam semnale ca e cazul sa mergem la masa, drept pentru care ne-am indreptat catre hotel.

Aveam sa luam contactul cu cea mai delicioasa mancare pe care am mancat-o pana atunci, iar acest sentiment ne-a insotit pe tot traseul nostru prin Portugalia. Mancarea portugheza a fost pentru mine dragoste la prima degustare.

Tot dragoste dar la prima vedere de data asta, au fost toate locurile si oamenii calzi din aceasta tara. N-am avut asteptari mari din partea portughezilor, dar m-au surprins foarte placut prin bun simt, prin caldura, prin felul lor de a fi. In comparatie cu vecinii lor spanioli sunt niste oameni frumosi, educati si deloc galagiosi.

Si acum sa-ti povestesc despre locurile care mi-au intrat la suflet si pe care ti le recomand sa le vizitezi.

Dupa parerea mea cea mai de pret comoara a Portugaliei este Sintra. Initial alocasem o singura zi pentru vizitarea castelelor de acolo, dar ceea ce am vazut in prima zi ne-a convins ca trebuie sa ne intoarcem pentru a vedea si restul obiectivelor. De aceea am taiat o zi din timpul destinat vizitarii Lisabonei si nu am regretat nicio clipa.

Sintra a meritat sa-i dedic un articol separat (vezi aici) si de aceea ma limitez in acest moment sa-ti spun ca palatele sale frumoase de arhitectura romantica, inconjurate de gradini luxuriante o fac pentru mine ca fiind principalul obiectiv turistic din Portugalia.

Daca Sintra a fost dragoste la prima vedere, Lisabona m-a dezamagit in comparatie cu asteptarile avute.

Am fost in cartierul Belem pentru a gusta vestitele Pasteis de Belem dar nu ne-au placut. Prea multa reclama pentru un produs de patiserie care mi se pare un pic gretos.

Am parcat masina langa turnul Belem, iar de aici am mers pe jos pana la Monumentul Descoperirilor.

Urmatoarea oprire a fost in vecinatatea acestuia, la Mosteiro dos Jeronimos. Mi-as fi dorit mai multe de la acest loc, am plecat de acolo cu gandul ca „doar atat a fost de vazut aici?”

In schimb am toate cuvintele de lauda pentru Muzeul trasurilor. Atentie! In pretul biletului de intrare intra accesul la ambele sedii.

Am mai ajuns in locul unde se termina Pamantul pentru a da oceanului posibilitatea de a ne arata maretia lui, la Cabo da Roca.

Am admirat privelistele spectaculoase de la Boca do Inferno (despre care am scris aici), ne-am plimbat prin Cascais (vezi aici), apoi am vazut portul cu ambarcatiuni de promenada, precum si plaja lor mica dar pitoreasca.

In Estoril am mancat o delicatesa locala numita pui piri piri si apoi ne-am relaxat pe nisipul plajei Tamariz.

La intoarcerea de la plaja, ne-a facut cu ochiul Cazinoul, dar ne sta mai bine cu banii pe card, asa ca i-am lasat pe altii sa-si incerce norocul.

Ne-am lasat coplesiti de frumusetea Manastirilor din Batalha si Alcobaca, ne-a impresionat Convento de Cristo din Tomar.

Am dedicat o jumatate de zi vizitarii unei pesteri superbe, Caves Mira de Aire.

Am poposit pe nisipul plajei din Nazare, admirand jocurile surferilor cu apa oceanului.

Am ratacit pe stradutele orasului medieval Obidos care ne-a oferit niste peisaje frumoase pentru admirat si pozat.

Am regretat cand cele noua zile de vacanta s-au terminat, dar n-am parasit Portugalia fara a-i face promisiunea de a ma intoarce la ea.

A fost un concediu al simturilor, am vizitat o tara care trebuie descoperita si traita. Am descoperit niste oameni fermecatori si o mancare delicioasa.

Pentru toate darurile cu care a fost inzestrata aceasta tara, ar merita ca undeva, pe dealurile ei inverzite sa am candva o casuta de la care sa ma indrept in fiecare seara spre ocean, sa admir apusul de soare.